Grafomotoriku predškoláka možno precvičovať kreslením

09.05.2012 Bratislava

Bratislava 9. mája (TASR) – Kreslením môžu rodičia malých predškolákov precvičovať a zlepšovať grafomotorické znalosti dieťaťa predtým, ako nastúpi do školy. Ak však dieťa nerado vymaľováva alebo sa mu nedarí vymaľovávať obrázky, podľa spoluzakladateľky portálu dobrenapady.info Silvie Bodlákovej to ešte neznamená, že nemá dobrú motoriku. "Ku kresleniu by však rodičia určite mali deti motivovať," podotkla pre TASR Bodláková.

Na precvičovanie grafomotoriky školáka je podľa nej vhodné vybrať takzvané bodkované obrázky. Teda kresby, kde dieťa spájaním bodiek vytvorí obrázok, ktorý môže na záver vymaľovať.

"Lepšie je začať najprv jednoduchým spájaním bodiek, ktoré vedú len jedným smerom. Stačí ich teda spájať jedným ťahom," priblížila Bodláková. Neskôr môžu rodičia pokračovať spájaním bodiek označenými číslami. "Dieťa sa tak prirodzene stretne s radom čísel a lepšie si ho zapamätá," dodala Bodláková. Nasledovať sa dá spájaním bodiek, kde musí dieťa uvažovať, ktoré spojí, aby vznikol obrázok.

Ďalšou z možností ako cvičiť grafomotorické znalosti detí je obkresľovanie obľúbených omaľovánok na priesvitný papier, alebo hranie sa s deťmi s bludiskami, či dokresľovanie obrázka podľa predlohy.

"Pri všetkých hravých trénovaniach do školy však odporúčam kresliť pastelkami troj alebo šesťhrannými alebo obyčajnými ceruzkami," doplnila Bodláková. Podľa nej nie je vhodné, aby dieťa dlho kreslilo fixkami. Tie sa ľahšie kĺžu po papieri a dieťa nemusí rukou vytvárať takú námahu. "Rodičia by tiež nemali dávať deťom okrúhle ceruzky, väčšinou ich veľmi zle držia," opísala.
 

Vyberte región